Airsoft rondom je huis & wapens kopen

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Airsoft rondom je huis & wapens kopen

Berichtdoor ricardio » do 24 okt 2013, 22:19

Beste,

Ik heb op het forum gezocht er voor en alvast excuus als ik het over het hooft heb gezien.

Nu is mijn vraag, mag je in de tuin schieten met je airsoft wapen? Gewoon op een doel aan de muur beetje oefenen enzo.

Gewoon voor buiten de schiet banen waar je moet spelen lekker thuis een beetje oefenen en lekker knallen.

EDIT:

Ook is mijn vraag, als je een wapen in belgie koopt bijvoorbeeld, kan je dat dan gewoon legaal meenemen over de grens? uiteraard als je een vergunning heb. En hoe gaat dat met verzenden? duane houd het denk wel tegen.

(Mijn VOG is nog bezig bij de keuring zin gewoon wat random vraagjes)
ricardio

Re: Airsoft rondom je huis & wapens kopen

Berichtdoor Ries » do 24 okt 2013, 22:29

Ja, je mag in je tuin schieten. Mits omwonenden het niet zien.

Winkels in België mogen volgens de wetgeving daar geen Airsoft Apparaten (AA's) versturen. Als je een NABV-pas hebt mag je, als je die meeneemt, de AA's uit België mee terug vervoeren.
Douane heb je geen last van binnen de EU-landen en landen welke een handelsverdrag hebben met de EU.
Ries

Camouflage: Kryptek Mandrake
Replica Collectie: TM SCAR-L

Berichtdoor Vortix » do 24 okt 2013, 22:35

1) Probeer de term wapen wat minder te gebruiken, dat wordt niet zo op prijs gesteld (airsoftapparaat begint langzaam aan de standaard te worden, sowieso op dit forum en in de community als geheel wordt vaak van replica gesproken).

2) Schieten met je replica in je eigen achtertuin is geheel op eigen risico, naar mijn mening. Het is in principe je eigen bezit en je privédomein, maar er hoeft maar een bange buurvrouw te zien dat jij in je tuin bezig bent met een 'revolver' of zo en je hebt meteen een AT voor de deur (check that, in je huiskamer) staan. Dus ga hier met gezond verstand mee om...

3) Als jij een NABV pas hebt kun je gewoon een replica in België kopen en die zonder problemen mee de grens over nemen. Nu is de kans dat je überhaupt wordt gecontroleerd bijzonder klein vanwege het verdrag van Schengen, maar mocht het toch gebeuren dan heb je met je lidmaatschap gewoon het recht om dat ding van de winkel naar huis te vervoeren. Ga er niet meer naar je moeder of je beste maat om ff stoer te doen, want dat kan dan weer niet. Je hebt het recht om hem thuis te houden en te vervoeren van en naar door de NABV erkende events of naar een erkende dealer.

4) Verzending vanuit België kan sowieso niet, vanwege het feit dat volgens de Belgische wet AA's niet mogen worden verstuurd naar particulieren, maar hier is verder weer hetzelfde op van toepassing als met het verdrag van Schengen. Mocht je een replica bestellen van een dealer binnen de Europese Unie en die dealer mag gewoon versturen binnen de EU, dan hoef je je geen zorgen te maken over douanes, want die zijn eigenlijk gewoon opgeheven binnen de EU. Bestel je van buiten de EU, dan verandert dat natuurlijk aanzienlijk.

Welkom to the moneysuck, verder.
'We should remember that one man is much the same as any other, and that he is best who is trained in the severest school'
-Thucydides

Woohoo, dress blues with a sword!
Vortix

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Primary: King Arms OA-15 M8 | Backup: DBoys Mk18 Mod1 | Secondary: USP Compact

Berichtdoor Sawtooth » do 24 okt 2013, 22:57

Vortix schreef:Mocht je een replica bestellen van een dealer binnen de Europese Unie en die dealer mag gewoon versturen binnen de EU, dan hoef je je geen zorgen te maken over douanes, want die zijn eigenlijk gewoon opgeheven binnen de EU. Bestel je van buiten de EU, dan verandert dat natuurlijk aanzienlijk.

Kleine correctie, de douane heeft wel degelijk een rol in het handelsverkeer binnen EU. Ze hebben namelijk zogenaamde VGEM-taken (Veiligheid, Gezondheid, Economie & Milieu). Als jij een AA koopt binnen EU en er is geen NABV bewijs bij het pakketje gevoegd, gaat het pakketje naar Douane en gaan zij contact met jou opnemen. Als jij dan geen NABV bewijs kunt overleggen, wordt alles overgedragen aan politie en dan krijg je een leuke brief thuis waarin staat "Foei!". Douane fungeert dus als handhaving op het handelsverkeer. Ondanks dat binnen Europa vrij handelsverkeer is, wil niet zeggen dat dan opeens alles mag...(Verdrag van Shengen gaat overigens over vrij verkeer van personen binnen EU en Verdrag van Maastricht gaat over vrij handelsverkeer binnen EU...voor de geintereseerden dan...)

Welkom to the moneysuck, verder.

Haha...so true... :lol:
Sawtooth

Toothsquad Airsoft Team - http://www.toothsquad.nl - http://www.toothsquad.nl/Forum/

Afbeelding
Sawtooth

Camouflage: DPM
Replica Collectie: G&P M4 MOE Carbine OD, G&P M4 MOE CQB Black, Snow Wolf M24 Black, KJW M9 Vertec

Berichtdoor Vortix » do 24 okt 2013, 23:03

Voor wat betreft het bijvoegen van je NABV pas bij een bestelling hangt het er ook maar net vanaf met welk vervoersbedrijf betreffende shop zaken doet. Bij UPS maakt het ze geen bal uit, bij GLS wel. Dus dat hangt niet zozeer van de douane af, maar van het bedrijf. Volgens mij tenminste.

Thanks voor de correctie verder, altijd goed om zo veel mogelijk correcte informatie te hebben ;)
'We should remember that one man is much the same as any other, and that he is best who is trained in the severest school'
-Thucydides

Woohoo, dress blues with a sword!
Vortix

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: Primary: King Arms OA-15 M8 | Backup: DBoys Mk18 Mod1 | Secondary: USP Compact

Berichtdoor Hogader » do 24 okt 2013, 23:06

Sawtooth schreef:[
Kleine correctie, de douane heeft wel degelijk een rol in het handelsverkeer binnen EU. Ze hebben namelijk zogenaamde VGEM-taken (Veiligheid, Gezondheid, Economie & Milieu). Als jij een AA koopt binnen EU en er is geen NABV bewijs bij het pakketje gevoegd, gaat het pakketje naar Douane en gaan zij contact met jou opnemen.

Hmm kleine correctie op die correctie. Uit ervaring (en die van 100'en meer) weet ik dat als ik een AA uit de EU haal (ondertussen zelf uit Ierland, San Marino, Tsjechie en Polen besteld) dat een AA zonder NABV pas op de voorkant niet wordt tegengehouden door de Douane, sterker nog ze weten er niet eens iets vanaf.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen destijds de berichten van de NABV heeft gezien dat het juist de bedoeling is om geen NABV pas op de doos te latne plakken maar te wachten tot de Douane eventueel met jou contact op neemt.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Sawtooth » do 24 okt 2013, 23:17

Klopt douane komt er normaal gesproken niet aan te pas, tenzij er een steekproef plaatsvindt of er op een of andere manier toch een verdenking is. Maar als hij bij controle onderschept wordt zal hij alsnog naar douane gaan en zal je alsnog een aanvraag van douane krijgen. Ik heb zelf ook al AA's uit San Marino en Polen gekregen en in beide gevallen zat het NABV bewijs gewoon bij de pakbon erbij. Een keer hadden ze het NABV bewij uitvergroot op A4 op het pakketje geplakt...sukkels. Je kunt er voor kiezen om het niet te doen, maar daar loop je het risico dat het dan best ff kan duren voor je je pakketje krijgt...worst case gaat het goed fout omdat ze niet weten wat ze er mee moeten. Dan kan het 100'en keren goed gaan, en dan zal het net jou gebeuren dat het niet goed gaat. Maar goed, beide opties zijn toegestaan en ik kies er persoonlijk voor om gewoon de nabv papieren bij de pakbon te laten voegen.

Ik stuur wel altijd een scan op waar ik over de pas heen de tekst zet "exclusive copy for XXXX order number YYYY". Dan kan de copie niet zo maar misbruikt worden.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen destijds de berichten van de NABV heeft gezien dat het juist de bedoeling is om geen NABV pas op de doos te latne plakken maar te wachten tot de Douane eventueel met jou contact op neemt.
Mijns inziens heb je dat dan verkeerd geinterpreteerd...zeker voor de niet-EU leveringen. Als je me zo'n bericht van NABV kunt laten zien? Ben ik wel benieuwd naar...
Sawtooth

Toothsquad Airsoft Team - http://www.toothsquad.nl - http://www.toothsquad.nl/Forum/

Afbeelding
Sawtooth

Replica Collectie: G&P M4 MOE Carbine OD, G&P M4 MOE CQB Black, Snow Wolf M24 Black, KJW M9 Vertec

Berichtdoor ricardio » do 24 okt 2013, 23:37

Bedankt alvast voor de vele reacties :) schieten in de achtertuin kan ik dus het beste gewoon niet doen. En over de term wapen :p ik zal voortaan wel Replica of AA gebruiken mijn excuus er voor.
ricardio

Berichtdoor Sawtooth » do 24 okt 2013, 23:54

Ik schiet wel vaker vanuit de woonkamer naar het einde van de tuin. Dat gaat prima en mijn buren kunnen mijn AA dan niet zien. Wel even opletten dat de BBs niet bij de buren terecht kunnen komen en zelf een bril dragen natuurlijk!
Sawtooth

Afbeelding
Sawtooth

Berichtdoor Hogader » do 24 okt 2013, 23:58

Sawtooth schreef: Mijns inziens heb je dat dan verkeerd geinterpreteerd...zeker voor de niet-EU leveringen. Als je me zo'n bericht van NABV kunt laten zien? Ben ik wel benieuwd naar...

Natuurlijk, via de site is het ondertussen al weggehaald, maar via Facebook kan ik de desbetreffende uitspraak nog vinden. Ik qoute hem even:

Als je per post besteld heb je 2 opties
1) Je geeft de verkoper een kopie van je NABV pas welke de verkoper op de doos plakt. (niet onze voorkeur).
2) Je wacht tot het pakket bij de douane aankomen deze nemen contact met je op, en verstrekt de douane met een kopie van je NABV pas.

Optie 2 is iets veiliger omdat we zeker zijn dat de douane geen misbruik maakt van je kopie. Voor buiten de EU gelden de zelfde regels, alleen moeten daar extra inklaringskosten worden berekend. het geen geld voor elk artikel dat men buiten de EU aanschaft.

Let er wel op dat het adres op de NABV pas gelijk moet zijn aan het afleveradres

Deze uitspraak is te vinden in het facebook bericht van: 16 maart 2013 en de reactie van 2.49PM die dag.

Het is tevens meerdere keren herhaald en bevestigd, dus om een typo gaat het niet.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Volgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen